Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Äntligen

Av Lennart - 23 januari 2009 00:46

Det har förekommit en mängd galor på sistone men ikväll fick min gunstling i alla fall pris; Rockbjörnen. Två stycken tillomed. Jag har sagt det tidigare men jag säger det igen - hon är duktig hon - Amanda. Amanda Jensen från Lund dessutom. Inte för att jag har några direkta kopplingar till Lund, jo förresten - faktiskt både till lasarettet och kommunen. Tittar in på lasarettet då och då och kollar så allt är bra och kommunen har jag haft ett par evenemang tillsammans med. Mest inom skolorna. Bl.a deltog Jonas Birgersson i ett projekt vi hade. Och Ideon, LTH och Designhögskolan. Vi ska fortsätta våra aktiviteter i vår. Kul gäng. Mycket kunskap och intelligens. Och entreprenörskap.

Men Amanda - äntligen fick hon sin välförtjänta utmärkelse - Rockbjörnen.

Hennes låtar är inte dumma.


Fick årets tredje semla idag. Har en kvar till förmiddagskaffet imorrn. Nä, idag blir det ju. Kors vad tiden går, ännu en dag mindre till sommaren!


Hillary Clinton tillträdde igår. Jag vet inte, men jag får någon slags magkänsla av att man fått en riktigt bra ministär. Att Amerikas dominans i världspolitiken minskar en smula. Men vi har ju alltjämt väst- och öststater. Elefanterna är ju Indien och Kina. Massor med folk som vill flytta ut till andra platser på klotet. Mycket naturtillgångar också. Och Europeiska Unionen växer stadigt. Med nya gränsdragningar och importtullar. Frågan är när Ryssland kommer klampande.

EU och Staterna är väl på g nu med nya förhandlingar om samarbete. Tyckte Calle sa det igår på tv. Bildt alltså.


Fyra bollar bara! Det var allt som behövdes för att Sverige spelat oavgjort mot Kroatien. Det var nära men tiden räckte inte till. Trist. Kroaterna är skickliga. Hade att göra med Kroatien för en del år sedan - verkar vara ett arbetsamt, ärligt folk, ganska lika oss svenskar skulle jag vila säga. Vore kul att resa dit nå'n gång. Bilder avslöjar vackra gamla städer längs kusten och det lär vara turistvänligt. Jag har en drömresa i huv'et - bila via Berlin ner till Prag, Wien, Budapest, Zagreb, Sarajevo, Dubrovnik. Och sen upp mot Split, Trieste till Venedig. Sen får man se. Hellre den resan än sticka till Thailand.

Gjorde en resa för ett par år sedan via Danmark, Groningen, Amsterdam, Bryssel, Paris, Rhonedalen till Marseille, Cannes o Nice, Monte Carlo, Turin, Luzern, Heidelberg, Hannover, Bremen och sen hem. Fantastiskt! Vad mycket vi upplevde under den resan. Vi satt ju på marken hela tiden och såg nästan varenda människa! Sån't glömmer man inte. Var med om några liknande resor med mina föräldrar när jag var barn. Minnena sitter kvar!

Tror jag ska törna in och planera drömresan inatt! Go'natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lennart - 19 maj 2009 22:40

Mycket vatten har runnit under broarna sedan sist. Var på besök i just den staden med alla broarna och logerade fenomenalt charmant i Navigationshytten längst upp på fullriggaren. Egen dusch och wc. Och egen dubbelbädd. Alldeles förträffligt. Vi var...

Av Lennart - 27 april 2009 22:39

Sköna maj, välkommen.....- snart åker mössorna på och man står där och huttrar vid elden medan iskalla vindar sveper runt kroppen. En del försöker sjunga sig varma medan andra har jämnt skägg med att inte ramla in i brasan. Röken ligger tät och var m...

Av Lennart - 22 april 2009 22:48

Det går upp - det går ner. Det går upp och det går ner igen. Ja, sådär håller det på. Jag avser inte berg- och dalbana eller jojo - jag tänker på hus- och bostadspriserna. På nyheterna ikväll sa man att antalet utmätta villa- och bostadsrätter  har ö...

Av Lennart - 19 april 2009 22:41

Nådde nästan toppen i fredags. Har alltid strävat uppåt men i fredags blev det stopp på 54:e våningen. Trevligt möte med en pigg tjej som visade sig vara dotter till gamla bekanta. Lustigt - ibland tror man inte att ungar ska växa ikapp oss äldre, fö...

Av Lennart - 16 april 2009 21:49

skrev en gång i "Hamlet": "To be or not to be, that's the question". Samma fråga skulle nog många fritidspolitiker kunna ställa sig med tanke på att de inte alltid är medvetna om innebörden i sitt förtroendeuppdrag. Exempelvis kritiserar man emel...

Ovido - Quiz & Flashcards