Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Lennart - 8 januari 2009 23:32

Det var ju Grammisgala igår och ingen vann! Tycker jag i alla fall. Mina favoriter nämndes inte ens, någon av dem var förvisso nominerad men se'n blev det tyst. Synd! Men jag tycker Curly Sue med Takida är rätt bra. Det är ju ingen direkt poplåt, snarare en ballad. Nej, jag ska inte veckla in mig i något som jag inte kan. Amanda Jensen är också duktig. De här två skiljer sig lite från vanlig "svensktopp" och det är ju skönt med variation.

Men det är ju kolossalt vad man pratar mycket om Ghaza! Jag har full förståelse för det lidande människor där utsätts för men maken till mediabevakning har man sällan skådat. Inte ens när "Twin Towers" i New York rasade. Israelerna är inte särskilt poppis i vissa kretsar. Som sagt - jag begriper inte det där kriget.

Var på arbetsförmedlingen idag. Det är ju också en institution för sig. Förmedling är ju synd att kalla den. Jag tycker den fungerar mest som ett statistiskt vektyg. Som många andra statliga verk. Se på Försäkringkassan nu t.ex - Inga pengar? Gjort slut på allt? Det är ju likadant med våra pensioner.

Nu kommer jag in på politik och då kan jag fortsätta att skriva hur mycket som helst. Det finns mycket att vädra här! Men ikväll gitter jag inte. Ska samla mig till helgen och smörja tangenterna, se'n så!

Vad ska man drömma om  inatt då?  Det känns lite dimmigt i huv'et så det får väl bli det här: Sweet dreams!

Ovido - Quiz & Flashcards