Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Lennart - 13 januari 2009 23:40

Kolossalt vad snabbt det här sprider sig och kolossalt vad veckorna går fort! Nu var det ju krock i går kväll. En bra Guldbaggegala och 2½ män. Ajajaj. Remoten gick som en handkontroll till tv-spel. Ändå kunde man inte se båda programmen. Tänkte ett tag koppla in en tv till men upptäckte att det inte fanns nå'n mer digitalbox. Det var enklare förr.

Johan Glans skötte det snyggt tycker jag. Alltid med den där oskyldiga något förvirrade framtoningen som bara han kan göra. Men han är säker. Kompisen Björn, ja, säga vad man vill men jag gillar honom. Han och Johan kan bli ett nytt "Hasse o Tage" kanske? Fast i en modernare tappning.

2½ män är och förblir höjdpunkten. Tänkte häromkvällen på "Seinfeld" - också en lyckad serie - men i ett annat tonläg. Lite försiktigare.

Man skulle nästan kunna tro att jag inte gör annat än glor på tv o lyssnar på radio. Men det är fel, se! Idag t.ex lunchade jag med ett par i utbildningsbranschen. Ja, jag verkar också i den, åtminstone delvis. Sedan hade jag ett mycket trevligt möte med vårt ungdomsråd som idag gästades av stadens kommunalråd! Jojo, fint värre!

Men det var kul. Ungdomarna är på G och har knappt lust att gå hem.

Gamla mamsen fick en påhälsning också på hemvägen och blev så glad, så glad så!

Det är kul med glada människor.  Fattar inte varför folk surar så mycket. Det verkar i alla fall så när man läser insändare och debattartiklar. Skäll, skäll, bla, bla, jag vet minsann bäst! Märkligt. I stället för att gå ut på stan med ett leende på läpparna och ropa HEJ! Det ska jag göra nu i alla fall. Nja, inte gå ut på stan men krypa ner i sköna sängen med ett leende och ropa HEJ!

Go'natt! Dröm sött!

TV
Ovido - Quiz & Flashcards