Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Lennart - 28 januari 2009 23:25

Entrecôten smakade bra men jag blev lite lurad i affären, det var rätt mycket senor i den. Normalt mjuknar eller smälter senorna och fettet när man steker köttet men den här var envis. Med vitlökssmör gick den ner ändå.

Jag blev riktigt lurad också. Sur som ättika. Fick ett värdebesked på min pensionsförsäkring idag. Sextiotusenkronor drygt minskade min pension med under fjolåret. 5000 per månad alltså! Man blir syrak!

Tur man inte har fler såna försäkringar. Hade några fonder tidigare men hann lösa ut dom innan kraschen. Visserligen tog förlusten på den ena ut vinsten på den andra men beloppet var detsamma. Jag är livrädd för banker. Kollar alltid att jag har klockan och plånboken i behåll när jag går ut ur en bank. Dom är fingerfärdiga. Kundvänliga. Kyss mig!


I en kommunal organisation skall många dokument upprättas. Målbeskrivningar, handlingplaner, arbetsordningar, direktiv av olika slag, policy's etc. Satt och påtade med en handlingsplan idag. Den bygger på Barnkonventionen vilken i sig är ganska omfattande, men det gäller att plocka fram det väsentligaste innan politikerna får den för beslut. Hur det än är så är vi alla ganska lata. För mycket brödtext och man läser bara överskriften och eventuellt slutklämmen. Som sagt, man får vara lite full i fan när man jobbar med politiska dokument. Se till att det som ska stå där verkligen gör det utan att någon reflekterar. Sedan kan man alltid peka i dokumentet om någon ifrågasätter verksamheten.


Det är tungt att blogga ikväll. Det är väl all kosingen som flög sin väg som gör det. Det känns lite öken! Go'natt!

Ovido - Quiz & Flashcards