Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Lennart - 11 januari 2009 23:45

Grämer mig fortfarande över att gårdagens blogg "försvann". Hade lagt ner ganska mycket tankearbete på den och så hängde sig webbläsaren. Man blir lite trött på såna här små incidenter. Men det hjälper inte att hänga läpp.

Kall sydvästlig vind svepte in från havet idag. Fösökte ta en promenad efter stranden, tappade nästan andan å frös som en hund. Vände om och gick in mellan husen istället. Något bättre men hemmavärmen lockade med varma koppen.

Jobbat med jobb - låter jobbigt - men dessvärre en verklighet. Inga sensationella fynd precis men värda ett försök.

Radioprogrammen på helgkvällarna är mycket bättre än TV-programmen. Just nu är det soul. Inte min favoritmusik precis men avslappnande. Det gick ett program i höstas på lördagkvällarna - "Stadshotellet" tror jag det hette. Mängder med bra artister och musik och ett härlig mellansnack. Se'n har vi ju vårt kära "Melodikrysset"! Jag har nämnt det tidigare men är fortfarande stolt över min vinst i våras.

Vinter tuffar på. Undrar när den sätter in ordentligt? Här brukar det bli i slutet januari och hela februari är en riskmånad. Hoppas vi slipper snö. Den bara ställer till en massa problem här i södern och så blir det slask o driver o elände. Jag vill tukta fruktträden och börja med vårbruket! Tänk vad läckert när vintergäck och krokus tittar fram! Och det luktar olja och fernissa på varven...får väl drömma om en ny gräsklippare inatt. Go'natt!

Av Lennart - 11 januari 2009 00:22

Hade just skrivit en lång, bitter blogg och skulle precis avsluta så pajade web-läsaren!

Det blev noll och intet.


Bitterheten övergick från stora tankar till den lilla ettriga maskinen som står bevid mig och surrar. 


Jag ger upp nu! God natt! 

Ovido - Quiz & Flashcards