Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Välkommen, välkommen!

Av Lennart - 14 april 2009 22:40

Kära bloggbok! Ursäkta mig för att jag inte besökt dig på ett tag. Det har varit påskhelg, ledighet, kalasväder och jobb på båtklubben du vet - sveriges sydligaste. Och så har det bökats i trägår'n och solats mellan varven. Emellertid har vardagen hunnit ikapp men man lovar att det vackra vädret skall stå sig ett par da'r till.

Såg nyss ett tv-inslag om en gubbe som samlar på motorsågar(!) - 900 st! Själv har jag jämnt skägg med gräsklipparen. Lustig maskin; tog ut den ur garaget och försökte rycka igång den - tvärstopp. Hade jag varit lite starkare hade det blivit kast med mellanstor motorgräsklippare. Nu flög den dessbättre inte så långt och med alla tår i behåll gjorde jag ett nytt försök. Men först ställde jag mig helt sonika på maskinen så att den inte skulle smita iväg. Hur lätt är det att dra i snöret när man står på maskinen? Fanskapet fick stå där i solen och skämmas ett tag medan jag solade mig lite. Nå'n timma senare gick jag på den igen, nu gick det lite lättare men inte startade den inte. Jag ryckte och drog o svor om vartannat så när den efter många inte så vackra eder hoppa igång återstod frågan varifrån all rök kom? Från maskinen eller mina eder? Glad som en lärka drog jag ett par varv med maskinen på gräsmattan och beskådade det fantastiska resultatet - röken försvann och gräsmattan blev klippt! En minut senare stannade eländet igen. Jag gav upp. Nu står den på gräsmattan som ett monument över människans mest idiotiska uppfinningar. - Och gräset gror...


Var på rockgala på skärtorsdagskvällen. Kul grej med många (skit-)bra ungdomar på scenen. Värst var ju naturligtvis Sleipner, grabbarna från Anderslöv - Skånes svar på Chicago. Ett himla väsen höll dom. Men texten var okej.


Vad som också är okej är att lägga sig i sängen, lyssna på radio och läsa ett par sidor i boken som aldrig tar slut! Go'natt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lennart - 19 maj 2009 22:40

Mycket vatten har runnit under broarna sedan sist. Var på besök i just den staden med alla broarna och logerade fenomenalt charmant i Navigationshytten längst upp på fullriggaren. Egen dusch och wc. Och egen dubbelbädd. Alldeles förträffligt. Vi var...

Av Lennart - 27 april 2009 22:39

Sköna maj, välkommen.....- snart åker mössorna på och man står där och huttrar vid elden medan iskalla vindar sveper runt kroppen. En del försöker sjunga sig varma medan andra har jämnt skägg med att inte ramla in i brasan. Röken ligger tät och var m...

Av Lennart - 22 april 2009 22:48

Det går upp - det går ner. Det går upp och det går ner igen. Ja, sådär håller det på. Jag avser inte berg- och dalbana eller jojo - jag tänker på hus- och bostadspriserna. På nyheterna ikväll sa man att antalet utmätta villa- och bostadsrätter  har ö...

Av Lennart - 19 april 2009 22:41

Nådde nästan toppen i fredags. Har alltid strävat uppåt men i fredags blev det stopp på 54:e våningen. Trevligt möte med en pigg tjej som visade sig vara dotter till gamla bekanta. Lustigt - ibland tror man inte att ungar ska växa ikapp oss äldre, fö...

Av Lennart - 16 april 2009 21:49

skrev en gång i "Hamlet": "To be or not to be, that's the question". Samma fråga skulle nog många fritidspolitiker kunna ställa sig med tanke på att de inte alltid är medvetna om innebörden i sitt förtroendeuppdrag. Exempelvis kritiserar man emel...

Ovido - Quiz & Flashcards