Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Lennart - 8 mars 2009 23:11

Klockan halv tre i eftermiddags släppte jag upp rullgardinen. Då hade det nästan slutat regna. Men sängen var vansinnigt varm o skön idag. Det är inte hela sanningen - grötfrukost avnjöts till "Gomorron Sverige" på förmiddagen. Det var verkligen ett kolossalt trist väder idag. Solen går ner i väster - men här tittade den fram i samma väderstreck framåt kvällningen så det blev en skön promenad till lilla hamnen och ett kort samtal med ett andpar som sam omkring.

10.74 kostar soppan idag. Men grannmacken tar 11.24 - dom hänger inte riktigt med. Någon som hänger med är väl Beck. Och Gunvald. Dom har börjat bli väldigt verklighetstrogna nu - tv-filmerna. Ruskiga saker men ändå händer det nästan dagligen bara här i landet. Och ā propå internationella kvinnodagen så skäms man som man - karl alltså - för likakönade som begår dessa våldshandlingar mot kvinnor. Var tog respekten vägen? Eftersom det nu finns män och kvinnor så måste väl tanken vara att vi skall leva i frid tillsammans under lika förhållanden? Så har i alla fall jag uppfattat livet. Och sanning att säga föredrar jag att arbeta tillsammans med kvinnor före män. Sen är det klart - grabbar emellan, eller gubbar för den delen - skämtar sinsemellan på ett visst halvrått sätt med ett snett -"va? ha, ha!" i baston.

Vet inte hur kvinnor funkar sinsemellan men det är nog inte bara syjunta men å andra sidan skiter jag i vilket - jag gillar fruntimmer!

Jaha - nu tog det slut? Tänker så det knakar men kommer inte på nå't speciellt att förmedla så det är väl lika bra att säga go'natt!

Ovido - Quiz & Flashcards