Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Lennart - 1 mars 2009 21:27

Tillbaka i hemmet. Trevlig tur på landet igår. Härlig pizza men förlorade i Gin Rummy. Kom inte i säng förrns vid 3-tiden inatt. Sömnig morgon. Missade starten i Vasaloppet. Målgången hann jag se men tänkte -"konstigt att man inte sänder nån intervju med den kvinnliga vinnaren i Rapport?" Nej, man gjorde faktiskt inte det! Daniel - det är många Daniel nu, vasaloppsvinnaren - den manlige alltså - har blivit intervjuad flera gånger men jag har varken sett eller hört den kvinnliga vinnaren sen målgången och nån gång på eftermiddagen. Ska höra nu strax på sena TV4 nyheterna.


Man blir seg när man kommer i säng så sent. Jag är inte riktigt van vid det. Visserligen sitter jag gärna uppe till efter midnatt, men tre - det är sent. Parlamentet har satt igång igen. En ny stjärna dök upp, Claudia Galli, söt, trevig och rolig. Kul med lite nya ansikten. Såg förresten en gamman Helan o Halvanfilm ikväll. Dom är rätt roliga i sin naivitet men jag kan inte låta bli att skratta! Och nu är det Beck. Martin Beck. Don Martin. Don Martin var eller är en rolig figur i MAD. Undrar om tidningen finns kvar fortfarande?

 Gunvald finns kvar i alla fall. Säkert som amen i kyrkan. Lika kall o hård som vanligt. En sån deckare skulle man inte vilja möta.


Nej - det var det jag sa! Inte ens TV4 nyheterna sände nån intervju med Sandra - den kvinnliga vinnare i Vasaloppet! Trots att det är andra året i rad som hon vinner! Skäms TV! Tala om medveten dikriminering! År 2009! Jag blir förb....d! Alla andra tjejer blir ju intervjuade - Charlotte Kalla och dom andra som kör på längden o tvären, jag kommer inte ihåg alla namnen.

Media blir man aldrig klok på. Säg nå't till en reporter så skriver han nå't helt annat. Vill du ha nånting sagt i pressen - säg det du inte menar.

Ska se upplösningen på Beck nu o sen blir det täcket över huv'et! Gonatt!

Ovido - Quiz & Flashcards