Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Lennart - 2 mars 2009 22:58

Ingen sovmorgon i morse inte. Upp o på med fikat, dusch o kläder. Sen bar det iväg. Hade ett möte som förlöpte efter planerna. Gut! Sprang förbi lilla mamsen på vägen, alles gut. Jag blev lite influerad av tyskan igår när jag såg på Beck. Ganska ovanligt att man körde med tyska - vanligtvis är det konstgjord filmamerikanska. Men bevare mig för att höra Gunvald gläfsa på nå't annat språk. Men jag tyckte det gav programmet lite mer kontinental karaktär s.a.s Kul med variationer.


Jorå - sen var det dags att göra sig fin och gå på uppvaktning. 75 år! Man har en bit kvar...

Köpte klassisk korg med ostar, kex, pumpernickel(!), päron och fikonmarmelad. Plus vederbörliga blomkorgen samt en panna rödtjut. Det fick räcka till käringen. Inte för mycket vin i den åldern - då kan dom dratta på ändan o kosta skattebetalarna skjortan. Men maten var god. Ungerskt hopplock. Och självklart lilla tårtbiten till kaffet! Mätt o belåten var det bara att packa ihop mostrarna och köra hem dom allihop. Rena taxin. 

Dagens höjdpunkt blev tillsammans med Alan i hemmasoffan. Och hans brorsa Charlie och son Jake - pruttpelle. - Roligt! Fick tag på några riktigt läckra apelsiner på hemvägen så det blev verklig fest tillsammans med grabbarna! Nu ska jag bara spela färdigt på den här maskinen så ska jag avsluta kvällen med Jens - "Aldrig fucka upp". Imorgon ska det gås på mässa! Go'natt!

Ovido - Quiz & Flashcards