Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Gumma Tö

Av Lennart - 22 februari 2009 23:36

Vad var det jag sa - efter snö kommer tö. Solen lyste upp trädgården och lättade fruktträden från snön. Det såg så skönt ut att jag beslöt mig för att tukta desamma. Långkalsingar, undertröja, brallor och olle(!), kängor och en varm jacka. Keps på huv'et. Eller som HassoTage sa i en Lindeman: -"Han var endast iklädd hög hatt, och på huvudet hade han turban". Dom kunde dom.

Laddad med sekatör, grensax o såg gick jag till verket. Snipp, snapp. Efter ca. tre timmar var det mesta gjort. Det såg nästan ut som om träden ville ha nå't att skyla sig med där dom stod som Gud hade skapat dem. Många knoppar är redan på väg så jag fick gå lite varsamt fram. Nu är det bara grovjobbet kvar - samla ihop alla kvistar. Men det får vara till första gräsklippningen.  

Übrigens - en nykomling bland hoppryttarna tog hem stora priset. Kul. Lite framgångar och bakgångar på skidorna. Men vi börjar vänja oss nu.

Barbra Streisands väg till framgång berättas det om på radion just nu. En duktig kvinna, envis som bara den. Artistlivet är nog många gånger inte så glamoröst som man vill föreställa sig. Ständigt bevakad, kritiserad, rosad, kritiserad igen, personliga problem osv. Tufft jobb. Ungefär som politiker. Nu hängs regeringen och i synnerhet Maud Olofsson ut av oppositionen. Pressen är ovanligt diskret med kommentarer. Delikat ärende. Men jag håller med Fredrik och Maud - ska vi svenska skattebetalare hjälpa ett amerikanskt bolag även om huvuddelen av deras verksamhet ligger i Sverige? Kinkigt. Det är i huvudsak svenskar som jobbar i företaget och bor här och blir dom friställda måste dom ju ha annat arbete eller försörjning på något sätt. Men är det verkligen värt att satsa på ett f.d svenska förlustbolag för detta? Jag skulle aldrig göra det. Nu är det ju inte jag som bestämmer och det är ju synd.

Nu bestämmer jag mig för att gå och sova. Det låter konstigt, men man säger så! Go'natt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lennart - 19 maj 2009 22:40

Mycket vatten har runnit under broarna sedan sist. Var på besök i just den staden med alla broarna och logerade fenomenalt charmant i Navigationshytten längst upp på fullriggaren. Egen dusch och wc. Och egen dubbelbädd. Alldeles förträffligt. Vi var...

Av Lennart - 27 april 2009 22:39

Sköna maj, välkommen.....- snart åker mössorna på och man står där och huttrar vid elden medan iskalla vindar sveper runt kroppen. En del försöker sjunga sig varma medan andra har jämnt skägg med att inte ramla in i brasan. Röken ligger tät och var m...

Av Lennart - 22 april 2009 22:48

Det går upp - det går ner. Det går upp och det går ner igen. Ja, sådär håller det på. Jag avser inte berg- och dalbana eller jojo - jag tänker på hus- och bostadspriserna. På nyheterna ikväll sa man att antalet utmätta villa- och bostadsrätter  har ö...

Av Lennart - 19 april 2009 22:41

Nådde nästan toppen i fredags. Har alltid strävat uppåt men i fredags blev det stopp på 54:e våningen. Trevligt möte med en pigg tjej som visade sig vara dotter till gamla bekanta. Lustigt - ibland tror man inte att ungar ska växa ikapp oss äldre, fö...

Av Lennart - 16 april 2009 21:49

skrev en gång i "Hamlet": "To be or not to be, that's the question". Samma fråga skulle nog många fritidspolitiker kunna ställa sig med tanke på att de inte alltid är medvetna om innebörden i sitt förtroendeuppdrag. Exempelvis kritiserar man emel...

Ovido - Quiz & Flashcards