Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Lennart - 2 februari 2009 23:57

Nu är klockan strax tolv på natten så nu är det dags att skriva blogg. Man gör det bäst vid den här tidpunkten tycker jag. Skulle jag skriva på morgnarna eller förmiddagarna skulle det bli så mycket gnäll o skäll eftersom jag har kort stubin före lunch.

Träffade två gubbar och förenade dem i ett samarbete om att skaffa jobb för varslade eller friställda människor. Det gäller ett samarbete mellan en gymnasieskola som just startat Teknikcollege och en typ av bemanningsföretag. Och sen träffade jag min kära gamla förvaltningschef - vad roligt att se henne igen! Det dök upp många kära ansikten under den korta stund jag besökte min gamla förvaltning.

Dagen gick med allehanda göromål som den brukar göra när man gör litet av varje. Sen var det dags för båtklubben igen. Styrelsemöte med förberedelser inför årsmötet. Det är ju den tiden på året då alla årsmöten skall klaras av. Ofta en hektisk tid men jag har släppt en del engagemang, vis av erfarenheten. Man ska bara ägna sig åt det som är kul! Lätt att säga men borde gå att förverkliga. Importera båtar och sälja? Nej, inte just nu. Ekonomin är för svag. Ingen köper båt nu, knappast. Mat går alltid bra att sälja. En kiosk kanske? Nu på vårkanten, lagom till sommaren? Tjäna en rejäl hacka och sticka till Acapulco över vintern? Vore härligt. Problemet är bara - latmasken. Det är enklare att tala om för andra vad dom borde göra än att försöka själv. Sen sitter man där och grämer sig och klagar över att ingenting är roligt. Tillbaka till gå. Man kanske skulle gå till sjöss? Det är ju inte så långt härifrån - ca. 200 meter bara(!). Hoppa på en färja och se var man hamnar? Luffa runt i världen?

Nej. Tyvärr förblir det bara drömmar. Det skulle man gjort när man var yngre. Många ungdomar passar på att sticka iväg nu. Det är rätt! Passa på mens man kan. Men det är väl aldrig för sent...? Man kanske skulle smyga ombord på en färja i allafall? Äh - jag väntar tills det blir varmare. -Latmasken igen.

Tror jag kryper ner i "loppelådan" och sover på saken. Go'natt!

Ovido - Quiz & Flashcards