Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Lennart - 10 februari 2009 22:16

Än så länge funkar datorn. Igårkväll hängde sig hela rasket så att bloggen jag skrivit men inte hunnit spara försvann. Får se upp med det i fortsättningen.

Snön har hittat hit igen. Vi hade ju lite snö här för ett tag se'n men det blir väl som vanligt - den ligger någon dag sedan - putz weg! Havet värmer trots att det är iskallt i vattnet.  

Ekonomikrisen är högaktuell - den slår t.o.m igenom i vårt lilla reselotteri. Sponsorerna hoppar av, folk är synnerligen vaksamma. Protektionismen tar ett fastare grepp - rädda sig den som kan! Egoismen kikar fram mellan gardinerna.

Det kan bli ett stort problem det här. Offentlig verksamhet förväntas ju inte påverkas i sämre tider men faktum är: mindre skatteintäkter - mindre service. Fan ska va' politiker i regeringsställning.

Tuffa tider, sa Per.  

Träffade farbror doktorn idag. "Lunchen" bestod utav en lång, svart slang  som man kunde se pumpen med. Det var ingen bra lunch. Apropå pump så är det Alla Hjärtans Dag på lördag. Eller Valentin vad nu han har med hjärtat att göra. Då ska man bjussa på små röda geléhjärtan, nå'n ros, choklad eller nå't annat onödigt. En stor kram med fransk kyss räcker väl? På morgonen alltså. Se'n blir det spännande att se vart det leder. Dagen är lång.

Morgondagen har en hel del med sig; tre friska möten varav ett med självaste kommunalrådet minsann - inalles 7 - 8 timmar. 

Bara en vanlig arbetsdag men man får ha huv'et på skaft, det blir mycket politik. Självvalt? Ja. Frivilligt? Ja. Kul? Ja? Viktigt? .......ja, jag anser det. Tänk om alla köksbord kunde tala! Eller alla tv-soffor! Det skulle ge mycket glöd till vardagspolitiken. Var det inte kd som ville att alla skulle "välsignas"?

Tyckte jag såg det nå'nstans. Min välsignade säng står här och väntar i alla fall. Tror jag ska ägna mig åt den ett par timmar. Go'natt! 

Ovido - Quiz & Flashcards