Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Lennart - 12 februari 2009 23:06

Per Morberg har ett matprogram som är ganska trevligt. Hans sätt att laga mat är förvisso mycket "macho" men det ser väldigt inbjudande ut. "Halv åtta hos mig" är en annan form av matlagning. Inte fullt lika macho men läckert.

En så'n här dag smakar det med soppa. Ärtsoppa med fläsk och pannkakor med grädde o sylt eller en enklare grönsakssoppa. En sådan åt jag idag. Med både skinka och prinskorv i. Inte alls dumt. Nu blev det lite baklänges idag för innan midda'n besökte jag tillsammans med ungdomsrådet polisen. Vi hade semlor med oss för polisens budget tillåter ingen som helst representation men det ordnade sig. Trevligt möte. Det är inte varje dag man sitter hos polisen och käkar semlor. Vatten och bröd är ju det klassiska. Det är väl också det enda som polisen p.g.a sin smala budget kan bjuda på.

Vårsolen tittade fram en stund. Riktigt varm och skön. Men än så länge ligger lite snö kvar. Men Val d'Isère har fått snö så dom tiger. Alpina världscupen har det lite besvärligt men det är ju ingenting mot vad det svenska landslaget har. Det går utför för dom. Lite för fort ibland. Besvärliga backar tydligen. Vem har kommit på den dumma idén att åka i så svåra backar? Men det ser rätt skönt ut att kunna glida ner på det sättet. För många år se'n åkte jag själv i Sunne bl.a Senare blev det Kitzbühl, Alpbach och Saalbach. Österrike är härligt! Knalla omkring i dom pitoreska byarna mellan Alperna, ta liften upp på toppen och efter en glühwein sakta glida ner mot byn igen. Vilka minnen! Dom ska jag sova med inatt! Go'natt!

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards