Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Halv 8 hos dig...

Av Lennart - 13 februari 2009 22:19

Fredagen den trettonde.... - tur eller otur - beror på hur man ser det. Jag har klarat mig so far och hoppas att inte sängen faller ihop innan jag gör det för natten. Ett fall jag gjorde för ett tag se'n kunde slutat olyckligt; skulle gå ut med en skinksvål till fåglarna och föll nedför trappan till trädgården. Fallet var kanske inte mer än någon meter men på nå't sätt gjorde jag en "spinn" och landade på knäna och handflatorna + ansiktet i stenplattorna. Otäckt - jag minns inget från själva fallet bara att jag plötsligt låg där pladask och ont både här o där. Näsan blödde, knäna blödde och några mindre skrapsår på händerna. Men blir lite rädd vid så'na tillfällen, framför allt när minnet sviker. Jag tror inte att jag "slocknade" och låg där en stund men jag vet inte. Huh!


Undrar hur urvalet sker i programmet "halv åtta hos dig"? I dom program som jag gluttat på verkar deltagarna mer än normalt duktiga på matlagning, rena tv-kockarna. Jag kanske har fel eller är dålig kock själv men ibland behöver jag en kokbok eller ett recept för att få till det. Vi alla kanske skulle anamma konceptet och bilda "lag" med grannar eller vänner och bjuda hem varandra lite oftare. Vore nog rätt kul. Jag menar, hur ofta äter man tillsammans med sin granne? Eller blir bjuden hem till densamme. Jag bor i ett villaområde där man knappast känner varandra men å andra sidan tycker jag det var likadant när vi bodde i lägenhet - man kände knappt grannarna. Men genom att bjuda hem varandra kanske man skulle kunna ändra på det.


Träffade en skolledare idag i klass med dom lärare som figurerade i programmet "Klass 9 A". Intressant. 98 % av eleverna har invandrarbakgrund i ett av stadens (med den långa bron till utlandet) stadsdelar. Träffade även ett par elever - mycket artiga och trevliga. -"Vem är ni?" frågade dom när vi kom in på skolan. En trött vaktmästare bemödade oss inte ens med en blick, än mindre undrade vem vi var eller om han kunde hjälpa oss på något vis. Bedrövligt! Är det någonstans vi vuxna skall vara uppmärksamma så är det på våra skolor! Tur att eleverna är vakna. Besöket gav mig en känsla av det säkerligen finns flera "klass 9 A" där ute. Men utan kameror. 


Nöjd med dagens erfarenheter har jag njutit av en stunds lärorik underhållning i form av "På spåret" följt av "Skavlan". Det funkar! Ja, jag tycker att det programmet funkar bra. Det är liksom både och. Man vill gärna höra mer av gästerna men Fredrik Skavlan stannar alltid när det är på topp så att säga.


Jaha, nu är klockan elva - dags att krypa ner. Måste vara pigg imorgon, ska på utbildning. I politik(!). Ska bli intressant. Ser redan fram emot lunchen!

Go'natt! 

Mat
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lennart - 19 maj 2009 22:40

Mycket vatten har runnit under broarna sedan sist. Var på besök i just den staden med alla broarna och logerade fenomenalt charmant i Navigationshytten längst upp på fullriggaren. Egen dusch och wc. Och egen dubbelbädd. Alldeles förträffligt. Vi var...

Av Lennart - 27 april 2009 22:39

Sköna maj, välkommen.....- snart åker mössorna på och man står där och huttrar vid elden medan iskalla vindar sveper runt kroppen. En del försöker sjunga sig varma medan andra har jämnt skägg med att inte ramla in i brasan. Röken ligger tät och var m...

Av Lennart - 22 april 2009 22:48

Det går upp - det går ner. Det går upp och det går ner igen. Ja, sådär håller det på. Jag avser inte berg- och dalbana eller jojo - jag tänker på hus- och bostadspriserna. På nyheterna ikväll sa man att antalet utmätta villa- och bostadsrätter  har ö...

Av Lennart - 19 april 2009 22:41

Nådde nästan toppen i fredags. Har alltid strävat uppåt men i fredags blev det stopp på 54:e våningen. Trevligt möte med en pigg tjej som visade sig vara dotter till gamla bekanta. Lustigt - ibland tror man inte att ungar ska växa ikapp oss äldre, fö...

Av Lennart - 16 april 2009 21:49

skrev en gång i "Hamlet": "To be or not to be, that's the question". Samma fråga skulle nog många fritidspolitiker kunna ställa sig med tanke på att de inte alltid är medvetna om innebörden i sitt förtroendeuppdrag. Exempelvis kritiserar man emel...

Ovido - Quiz & Flashcards